onsdag 8 augusti 2007

Gårdagen var ganska intressant. För det första var jag och b5 - ja, han kallar sig det på nätet, så jag får väl använda samma namn- lediga samtidigt. Vi bestämde att vi skulle ut och bada. Alla ungar packades in i bilen och vi shoppade fikabröd på vägen. Det blev ett par härliga timmar på stranden, med både bad och krabbfiske. Eftersom katterna skulle lämnas, så var det knappt med tid. Vi åkte därför in på McDonald's för att inhandla middag. Mitt tålamod med personalen på den restaurangen har varit på upphällningen förr, men igår brast det rejält. Trots att jag frågade särskilt innan jag betalade, så fanns inte det jag beställt, när jag väl kom till utlämningsluckan. Efter lite tjafs fick vi våra påsar, men då fattades delar av beställningen iallafall. Det var bara att stampa in och visa kvitto på vad vi egentligen hade betalat för. När vi väl var hemma, smakade våra milkshakes bara tillsatser och kemikalier. Alltså helt odrickbara.
Behöver väl inte nämna att vi aldrig kommer att besöka den lokala McDonald's igen?
Katterna kom iväg ordentligt och det kändes bra, när de väl var på plats.
Väl hemma igen blev jag biten av ett stort odjur.
Nä... det var inte b5, som lyckades med det, även om han försöker ibland. Det stora odjuret var en skalbagge på 1½ cm, som troligen följt med i handdukarna från stranden. Han satt nog i mitt hår och gillade inte att komma i kläm när vi kramades. Resultatet blev ett stort bett i halsen.
Idag har jag mest städat. Mycket för andra och lite för mig själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du är en riktig gnällkäring nuförtiden. har han inte tollräckligt stor snopp, för det behövs ju i ditt fall

ehja sa...

Om du menar tillräckligt, så kan jag absolut inte klaga. Att det dessutom sitter en ampallang i den är inte till någon nackdel. Om jag verkar gnällig, så beror det knappast på honom. Han får mig att må bättre i mitt förhållande, än vad jag mått på mycket länge.
Men vad det gäller gnällandet, så tycker jag mig minnas att du klagade på min gnällighet redan på den tiden då vi var "vänner".

Anonym sa...

Sällar mig glatt till gnällspikarna! Det McDonald´s du pratar om är under all kritik och borde överses av någon inspektör. Nä, man borde in på deras hemsida och meddela varje sketen miss de gör och framför allt hur de bemöter sina kunder när det är DE själva som gör fel.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.