onsdag 1 augusti 2007

Känslor är inga lätta saker. Får man inte möjlighet till ett riktigt avslut, gömmer man undan dem. Med resultat att de lever ett eget liv någonstans inom en och förskönas på nåt vis.
Det kan vara skönt att ha sådana känslor för någon/något. Det kan vara nåt positivt att plocka fram i svåra stunder.
Man förändras allt eftersom. Man blir äldre och klokare. Ens förutsättningar ändras. Men känslorna finns kvar och minnena blir ljusare för varje år som går.
Det kan vara förrädiskt, eftersom dessa känslor inte alltid kopplas till förnuftet.
De kan få en att handla impulsivt och ogenomtänkt.
Häromdagen insåg jag att känslor, handlingar och minnen som skapats under en period i mitt liv, inte kan kopplas med den som jag är nu. Det som var då, vill jag inte ha ogjort. Men det är avslutat. Jag är inne på ett nytt kapitel i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där var välformulerat! Precis detta tror jag att de flesta går och gömmer inom sig. Vet att det iaf gäller för mig personligen. Jag släpade på "mitt" i 15 år innan det var dags att inse att det var förskönade ungdomsminnen som idag är helt fantastiska att tänka tillbaka på, men att det aldrig skulle kunna vara en verklighet idag.