onsdag 19 december 2007

Nyduschad och fräsch gick han och lade sig.
Humöret var på topp
Efter en stund kommer han upp igen.
Smått irriterad.
"Det är bajs eller choklad i sängen."
"Oj!", sa jag. "Jag måste ha tappat en chokladbit när jag låg och läste sist."
Efter byte av lakan och lite tvätt var allt frid och fröjd.
Tills han kommer upp igen. Skitsur!
"Chokladbiten hade fastnat på mitt ben, så nu är lakanen smutsiga igen."
Efter tvätt kommer han ut, om möjligt än mer sur.
"Luktar jag?"
"Vad ska du lukta? Det var choklad, inte bajs."
"Ja, men har jag duschat vill jag lukta rent. Inte choklad!
Jag förbjuder dig att äta i sängen igen."
"Du kan väl inte förbjuda mig att äta i min egen säng?
"Jo! Det här är ju läbbigt. Du får inte äta i sängen igen."
"Äh, du får inte ligga i min säng igen. Jag ska bädda till dig i förrådet!"

Så som svar på frågan om vi ska flytta ihop, så kan vi bara svara:
Nej, det är omöjligt för jag är en sängätare och han är en grinpelle som inte vill lukta choklad!

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

. Man lägger ut precis vad man vill på sin blogg. Så länge det inte strider mot lag och moral.

2. Jag tror inte om min blogg har nåt allmännintresse alls. Jag skriver den främst för mitt eget nöje.

3. Ärligt talat W! Hur många gör som jag? De allra flesta äter vid bordet och anser att sängen ska vara mat och smulfri.
Tror du att jag trodde att folk skulle hålla med mig? Självklart inser jag att de flesta skulle reagera på samma vis som P-O gjorde. Jag tycker snarare att inlägget visar på att jag är långt ifrån perfekt.

4. Min säng är oftast ren. Jag byter lakan minst varannan vecka. Vanligtvis brukar jag också äta upp allt som jag tar med mig till sängen.

Vad det gäller min manliga röst, så är det inget jag kan hjälpa och inget jag kan göra något åt. Jag har en mörkare stämma än andra tjejer, så är det bara. Men det är ju typiskt dig att använda såna saker för att få någon att må lite sämre!

Kan bara tillägga att inlägget lästes och godkändes av P-O själv i samma stund som det lades ut.

Anonym sa...

1.2.3.4 Ehja: Du bestämmer själv precis vad och vem du vill ha i din säng.

ehja sa...

Tack Stina! :)
Ja, om jag får välja fritt så vill jag ha P-O, choklad, kaffe och en bra bok!

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.