måndag 31 mars 2008

17 timmar utan cigaretter!
Jag inte tror att jag klarar att bryta vanan och bli av med beroendet på samma gång. Därför har jag idag varit på apoteket och köpt plåster. Inatt och imorse hade jag snusar att ta till, ifall det skulle bli jobbigt.
Säga vad man vill om beroendet, men jag tror faktiskt att vanan är värst. När vi var på torget nyss, blev jag automatiskt röksugen varje gång jag gick ur en affär. Min dåliga vana är ju att tända en cigg och dra några bloss så fort jag stiger ut genom en dörr.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till:-)
Stina

ehja sa...

Tack! :)

Anonym sa...

Ha! Jag visste väl att du skulle klara första dagen finfint. Själv sitter jag med käften full av snusar eftersom jag har så många kvar och inte får använda dem efter 00.00...

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Nu när det gått 24 timmar och jag ännu inte "flippat" så hoppas jag att jag även i fortsättningen komer att vara mitt sanna jag- dvs den drömmande konstnärstypen. :)