söndag 9 mars 2008

I torsdags blev det operation. Var togs bort och kvar lämnades ett stort hål. Omläggning en gång per dag och antibiotika intravenöst tre gånger per dag. I fredags gavs ett halvt löfte om att han skulle skrivas ut idag, möjligen imorgon. Idag ändrades det till "om ett par dagar".
Men han mår så mycket bättre. Även om han har ett stort sår på halsen, så är smärtan ingenting nu mot vad den var förut.
Sonen är trött på nålar och provtagningar. Jag är trött på detta ständiga väntande.
Personalen är dock kanon. Just att man som anhörig räknas med till måltider och att det finns sängar att tillgå, utifall man vill sova över, är så himla skönt.
Jag har varit med honom mestadels av tiden, även om jag gett mig själv "permissioner", och längtar nu hem till vardagen och det vanliga "stöket".
Vi är fria att åka hem mellan antibiotikakurerna. Det finns ingen möjlighet att göra detta varje dag. Men både igår och idag har vi varit hemma ett par timmar på kvällen. Skönt!



Sonen har haft ett helvete dessa veckorna. Att han ändå lyckats hålla humöret och modet uppe är helt fantastiskt!

7 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Usch... Nu fick jag se det jag visste fanns! Skönt att det äntligen blev av och att förbättring är på G! :D
Rozie

ehja sa...

Självklart behåller de honom inte för att det är "kul". Precis som du säger brukar de, i de flestas tycke, vara för snabba med att skicka hem folk. Det finns anledningar till att han finns kvar, men min hemlängtan blir ju inte mindre för det. Men jag är glad att de gör sitt bästa för att min son skall bli frisk. Tar det en månad till, så får det ju självklart göra det.
Ja, infektionsrisken är ju stor när det är ett öppet sår det handlar om. Anledningen till att de inte sydde igen är att man inte vill stänga in bakterier.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Din?

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jag beklagar!