torsdag 13 mars 2008

Operationen gick bra! Det fanns inga fler varhärdar. Man nöjde sig bara med att "göra mer plats" (?). Den svullna muskeln behövde mer utrymme. Idag lovades att det bara skulle bli ett dygn till med intravenöst antibiotika. Jag hoppas därmed att han kommer hem imorgon. Själv ha jag inte mer semster att ta ut, utan måste börja jobba imorgon. Det får väl gå. Det är iallafall ett steg tillbaks till det "normala" livet. Sonen kan nog se fram mot 2 veckors "sjukskrivning" från skolan, då såret inte skall läggas om alls. Man har lagt in dränering, dvs en plasthandske, och såret skall hållas öppet. Men efter denna pärsen kan han behöva lite vila i hemmets vrå.
I svåra tider prövas vännen! Man får vara lycklig för dem som finns kvar och stöttar. Man får också försöka intala sig att man i förlängningen mår bäst av att ha blivit kvitt dem som inte orkade/ville/brydde sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu k�nner �ven jag mig n�jd! Trevligt att faktiskt se att gullegrisens b�da k�kar finns och att svullnaden b�rjar ge med sig en smula. Att han dessutom f�tt tillbaka f�rgen i ansiktet och t o m aptiten k�nns betryggande. Kul att se f�rb�ttring, det var p� tiden och det gl�djer mig!
Rozie