onsdag 23 april 2008

Idag har jag vågat mig till frissan. Tejen fick nästan fria händer, men var ganska lyhörd till vad jag ville ha. Hon hade gott om tid och "stylade" mig lite. Det blev lockigt bak på huvudet, med en lite "slarvig" uppsättning. Jag var väldigt nöjd när jag steg ut därifrån. Tyvärr höll sig inte uppsättningen genom cykelturer fram och tillbaks till torget, så ingen hann att se den. Men även utan uppsatt hår är jag nöjd.
Dottern har börjat träna fotboll. Jag har varit lite tveksam till om hon kommer att fortsätta med det. Men hittills verkar hon tycka det är riktigt roligt. Idag var vi i sportaffären. Jag var ute efter joggingskor, men hon stannade framför fotbollskorna. Jag tackade nej till erbjudande om hjälp av expediten. Skulle hon ha såna skor, så var det röd prislapp som gällde.
Ja, trodde jag. Barnen började prata om grus- och grässkor.
"Va? Ska man ha olika skor beroende på underlag?"
Det slutade med att jag var tvungen till att be om hjälp och jag vandrade ut över 500 kr fattigare.
Dottern var dock fin på träningen med sina blåvita shorts, strumpor och svarta fotbollskor.
Vi får väl se hur många träningar hon kommer att vara med på i framtiden.

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag ska tvinga henne att fortsätta. Det går ju att missa saker om man inte är där! Fick ett samtal idag, tidigt på morgonen, men inte blev jag mycket klokare *S*