torsdag 26 juni 2008

Jag har tydliga brister i datorkunskap!
Jag vill också kunna redigera mina filmer på ett roligt vis. Jag har hittat massa program och blivit lika nöjd varje gång.Nu skall det funka!"
Nope! Jag har filmerna i MPG4- format och det stöds inte av dessa ¤%#¤%& program. Jag kan beskära och skriva in något ord i början/slutet av filmen i telefonen. Ja, jag visade exempel på det i min "regnfilm". Nåt annat kan jag inte göra för jag har inga kunskaper alls i hur jag ändrar format på filmen. Jag blir fullkomligt galen!!Inte heller kan jag vända mig till min fd. "kk", för han gillar inte gamla vänner som bara hör av sig när problem uppstår. Jag kan iof förstå honom. Men va fan ska man med gamla "kk" till annars? (Ja, läser du detta så får du gärna ge mig en ledtråd. Du vet vem du är!!!
Annars är livet som det brukar. Dvs det rullar på!
Jag har fått ischias pga av en ryggskada som sjukvården säger inte existerar.
Jag får väl lita på dem och därför rätta mig:
Jag har fått ischias för att jag slog i huvudet i biltaket när bilen voltade och trots att det inte finns en enda skada på ryggraden så har jag fått små känningar i benet. Men eftersom varenda svensk har ont i ryggen, så är det fullkomligt normalt och inte alls något att "ojja" sig över. Precis som graviditet så är det "naturligt". Ändå "drabbar" en graviditet typ 50 % av befolkningen, vilket borde få det att bli lite mer "ojjigt". Men det är klart... en graviditet "drabbar" bara kvinnor. Alltså inget alls att ojja sig över.
Haha, det märks att jag tagit en öl... tankarna fladdrar iväg.
Vad jag egentligen skulle gnälla om var:
Kattskrället som orsakat...den här magen.
Eftersom det är andra gången och min katta är kär som en klockarkatt, funderar jag på om inte surpuppan ovan borde ta lite mer ansvar denna gång. Borde inte hans matte få möjlighet att sörja för och gosa med avkommorna till hennes "lilla" kelgris?

Är det möjligt att kräva underhåll av hans matte?

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jag har redan provat movie maker. Men den gillar inte alls mitt format. Så jag var själv inne på nåt program som gör om. Det blir lektion nummer två. Det vill säga... det kommer aldrig att bli av. Tack för hjälpen, käre KKolumnen!

Anonym sa...

Ja, men det troliga �r att �garen vill ha bevis f�r att Thyra inte varit promisku�s och haft sex med flera herrkatter. DNA-prov och fastst�llande av faderskap f�rst kanske? :D