söndag 15 juni 2008

Klockan tre inatt var jag ute och skulle fota himlen.
När jag stod i trädgården hör jag fotsteg på gångbanan.
Ett helt gäng med ungdomar är med raska steg på väg förbi mitt hus.
Jag springer in bakom min husknut och kikar genom mina vinkelfönster.
Bredvid mitt hus ligger ett dagis och vid ingången till det stannade de.
Några ställer sig på vakt och någon börjar spraya på husväggen.
Trots att jag står med kameran i handen och trots att jag visste att de inte såg mig, hade jag inte sinnesnärvaro och filma det. Istället hojtar jag:
"Hallå... vad gör ni?"
Den farten de fick när de hörde mig, hade fått deras idrottslärare förvånad.
Jag gick in till min 17-åring och talade om att vi skulle ut på jakt.
Tyvärr såg vi inte spår av dem, bara spår efter sprayburken på en annan husvägg.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jag tänkte inte så mycket. *medger en brist som jag har ibland*

Anonym sa...

Men visst fick det fart p� dem och d�rr hade du bakom dig att sticka in genom och st�nga om dig ifall de hade v�nt sig emot dig.