söndag 1 juni 2008

Sonen kommer hem efter en eftermiddag på stranden.
"Jag och Markus skall åka till Stockhlm nästa helg."
Jag lyfte ett ögonbryn och frågade:
"Jaha, vem skall ni besöka då?"
"En kompis."
"Sen när fick du en kompis i Stockholm?"
"Det är en kompis till Markus."
"Men har du täffat denna kompis?"
"Ja, flera gånger. Senast på Valborg. Jag känner honom väl."
"Okej, så nu tror du att du ska få åka till Stockholm och träffa denna...
Vad heter han förresten?"
"Jag tror att han heter Jonathan."
"Sure baby!"
"Va?"
" 'Jag känner honom väl! Jag tror att han heter Jonathan.'
Hör du inte hur motsägelsefullt det låter?"
"Ah, men.... Ja, jag skall åka iallafall!"
"Visst! Dream on!"

7 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

J kom hem från Askim igår och berättade att han träffat J på bussen. Hans kompis J kände också henne. J's och J's mammor är kompisar. Oj, det blev mycket J!

Anonym sa...

Klart din son ska få åka till Stockholm!

ehja sa...

Mmm... jag kan ju inkvartera honom hos dig i förorten. *hehe*
Han vet ju åtminstone vad du heter.
Men jag såg bilder från din hembygd på nyheterna idag. Det räcker med att knacka på grannens dörr, så kan man säkert säga att han heter Mohammed. Om inte i förnamn så i efternamn eller nåt av några mellannamn. *asg*

Anonym sa...

På nyheterna?!
Kan det varit att de snodde 62000:- från ett irakiskt äldre par?
Man måste ju ha en liten slant för oförutsedda utgifter hemma i garderoben.
http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=26944&isp2=hela

I söndags blev jag typ farbror förresten.

Anonym sa...

Lite annat från Tälje: "Blottare ofredar äldre damer på ålderdomshem"

ehja sa...

"typ farbror"???
Inslaget jag såg handlade om att ni tagit emot fler flyktingar än någon annan kommun i landet. Kommungubben tyckte att man kunde dela upp det lite. Sprida dem och kanske uppmuntra dem att flytta till jobben. Men den ansvarige ministern ville inte tvinga någon. Man skall ha valfrihet.
Ang blottaren så hade vi oxå en sån en gång. Han drog o sprutade framför oss alla.