lördag 9 augusti 2008

Igår var det bröllop. Fantastiskt fint i rådhuset.
Datumet var lite speciellt. Man vigde 24 par i timmen igår.
Klänningen var fin. Uppsydd i brudens hemland Vietnamn.
Det skålades i champange på innergården.
Vädergudarna höll sig i skinnet. Inte en droppe regn.
Det bjöds på restaurang. Vin till maten och sushi till förrätt.
De flesta avslutade lugnt och sansat.

Vi var fyra som blivit lite på örat och som tyckte det var synd att gå hem.
Man skulle kunna tro att det var jag som bestämde vart vi skulle ta vägen.
Men jag bara hängde med och hamnade på, hör och häpna, Dubliner's.
Jag försökte flirta med vakten så vi kunde komma upp gratis för att lyssna på "Snowstorm"-Gunnar. Men, enligt P-O, var det också det enda pinsamma jag gjorde under kvällen.

Jag fick bilder på bröllopet, men det var också allt. Min telefon blev överhettad och lade av. Därför blev det ingen bild på mig som uppklädd bröllopsgäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det finns MÅNGA bilder på dig hemifrån uppklädd! Fast då var förstås inte håret fixat och så var det dåligt med fötter...