söndag 23 november 2008

Idag skulle alla föräldrar hjälpa till borta vid fotbollscupen. Rozie ställde upp som vikarierande mamma. Vi hade planerat att hon skulle sälja som bara den bakom nåt stånd. Det är ju typ hennes grej. Tyvärr var ståndet redan uppbokat av ivrigare mammor. Rozie blev tilldelad en städvagn och hänvisades till toaletterna. Behöver jag nämna att jag blev beodrad att komma fortare än kvickt?

Att städa omklädningsrum som belamras av fotbollsspelande 10-åringar är dock inget vidare. De kan kanske hitta mål, men de kan inte sikta rätt när de ska kissa. (Gäller väl iof för de flesta män.) Vi fick väja för fotbollar och ungar hela tiden. Samtidigt som ljuset i korridoren släcktes 30 ggr/minut. Hjälpte det att en mamma fick ett frispel och skrek ut vilka regler som gällde? Knappast! Jag minns städerskan i skolan. Hon var alltid sur och jag fattade aldrig varför. Nu vet jag!

Det blev en lagom bra avslutning på en skitjobbig helg. Jag känner av att jag jobbat mycket och att situationen på jobbet är i mesta laget. Nu ska jag vara ledig i 2 dagar. Helt underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

För jävla trist med de så kallade stånden. Blev en väldigt massa spring på toaletten istället :(
Ska man springa på sådana ska det vara för att man är nödig, inte för att städa upp efter ett gäng brevidkissande pojkar. På varje toalett jag var så var både ringar och lock uppfällda, det är så jag drar slutsatsen att det inte var flickor som var skyldiga. Skit samma förresten, jag ska aldrig mer tvätta en annan toalett än min egen i alla fall! Ett stort FY till arbetsfördelningen också, man kan faktiskt turas om med de trevliga och mindre trevliga sysslorna på ett sådant här evenemang. Ja, det gäller väl faktiskt inte bara på evenemang förresten...