söndag 16 november 2008

Sonen kom hem från flickvännen i eftermiddags.
Efter en stund kom han och klagade på klåda.
Vi inspekterade och såg att han hade nässelutslag på armen och ryggen.
Han fick allergitablett och vi smorde med lite hydrokortison.

En timme senare var han röd och med utslag på hela kroppen.
Vi fick låna bil och åkte till sjukhuset. Där fick han mer tabletter.
Han ska inte göra någon allergitest, för detta kan vara tillfälligt.
Men nog är det skumt att man bara kan få det sådär.

Själv är jag bara allergisk mot män. Men det är ganska symtomfritt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är av med min allergi, men led ganska ordentligt av den under flera år. Mina biverkningar av denna allergi var ökad hårbeklädnad! Något du känner igen?!?

ehja sa...

Nja... hårbeklädnaden är nog densamma. Men om man är lite allergisk och inte behöver granskas av annan person, behöver man ju inte putsa sig fullt lika väl. Det får vänta till den dagen jag får Johannas problem. Ja, när håret är så långt att.... ja, du vet.