lördag 10 januari 2009

Vi hyrde ett släp och körde upp allt till tippen.
Det tog tre timmar och gick nästan bekymmersfritt.
Det kan vara lite bökigt att hantera ett släp om man vägrar att backa.
Fast å andra sidan är det "lite" svårt att backa med ett släp.
En tanke hos oss båda var att ringa min exmake, som hanterar 24-meterssläp till vardags.
I efterhand är jag glad att vi inte gjorde det utan istället visade att "kvinnor kan!"
Men... frågan är om budskapet gick fram till dem som körde förbi oss på stora vägen.
De som viftade och pekade, för att påtala att något var fel.
Troligen inte!
Men det var ju snällt av dem att göra oss uppmärksamma på att släpets dörrar inte var stängda.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Haha... jag tänkte på det när vi pratade på telefon, men det tog ett par timmar innan du reagerade.
Jag har ingen bil, men det går väl att låna? Rozie stod för bilen och jag för kärran.

Anonym sa...

Ja, denna dag är värd att lägga på minnet. Helt oväntat riktigt kul! :D