torsdag 19 mars 2009

Jag har funderat och kommit fram till att jag nog ska lägga ner bloggandet igen.

När jag startade bloggen hade jag massor att skriva om.
Jag skriver bäst när jag mår sämst. Nu mår jag ju så himla mycket bättre.
Livet har ordnat sig och det flyter på ganska smärtfritt.

Men sen känner jag att jag "cencurerar" mig själv för mycket.
Mycket av det som händer, kan jag inte skriva om av hänsyn till andra.
Jag vill inte såra eller förstöra. Inläggen blir då stela och trista.
Jag kan inte skriva om mina glada och lyckliga stunder.
Ej heller om de tråkiga, då "fel" personer ofta ingår.
Det blir trist att skriva och jag kan bara gissa hur det är att läsa det!

De sista veckorna har mina inlägg blivit både "härmade" och till viss del kopierade.
Det känns trist. Vad är vitsen? Ska jag skriva för att Kolumnen inte ska lida av sin idétorka? Nej, det är inte roligt längre!
Jag lägger ner och återkommer kanske... eller inte!

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jävla idiot...

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Min blogg har alltid varit en grej som jag har för min egen skull. Precis som du skriver är det ett sätt att "skriva av mig". Typ som en dagbok.

Därför är det inte heller menat att jag ska skapa debatt eller väcka känslor. Vill jag provocera någon eller tala om vad jag tycker, så hoppas jag att jag är modig nog att göra det ansikte mot ansikte och inte dölja mig bakom ett tangentbord.

Visst har det blivit att jag ibland skrivit om/för dig. Det jag skrivit om är då oftast svar på saker du skrivit eller sagt om mig. Men jag skulle kunnat säga exakt samma till dig i telefon.

Du har valt att ha en offentlig debatt med mig. Det har inte de som nu står mig närmast. De vill inte ha sitt liv med mig i text på nätet. Därför mister min blogg sin funktion. Just nu skriver jag både blogg och gammal hederlig dagbok.

Ibland skriver jag ändå saker till dem. Jag skriver så att endast de förstår vad jag menar. Det är alltså totalt oförståligt för dig, men ganska klart för den det berör.

Jag har aldrig velat ha en blogg där man diskuterar världsfrågor eller andra allvarliga ämnen. Jag tror att de få gånger jag skrivit om något "allvarligt", så är det just ämnen som berör mig som person. Tex min livslånga saknad efter min biologiska far, som jag har skrivit om ett par gånger.

Jag har inte ambitionen att bloggen skall läsas av många. Därför behöver jag inte "styla" den eller hitta på nya häftiga grejer. Min blogg fyller både innehålls- och utseendemässigt mina behov.

Om man räknar bort dina besök hos mig, så är besöksstatestiken på 4-5personer om dagen. Det har alltid varit så och jag är fullständigt nöjd med det.

Vad det gäller att jag skulle skriva för din skull, så "missförstod" du mig helt.

Jag skrev: "De sista veckorna har mina inlägg blivit både "härmade" och till viss del kopierade."

Dels tog du bilden på mitt sms och lade det på din egen blogg. Du frågade inte och du har inte länkat. Dagarna innan dess har du skrivit om exakt samma ämnen som jag gjort innan.

Först nåt trams om vårtecken och dagen efter ett inlägg om Facebook. Vad jag undrade i mitt inlägg var varför jag ska skriva för att ge dig idéer/uppslag och tom bilder att använda på din blogg.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.