måndag 8 juni 2009

Ledig dag idag! Jag var uppe tidigt och gjorde i ordning matsäck till dottern. Sen gick jag och lade mig igen. Fasiken vilken lyxkänsla det var!

Dottern var trött idag efter att ha varit med mig och Rozie på torget igår kväll. Vi skulle bara iväg en "snabbis"! Det tog 1½ timme. Först handla och sedan den obligatoriska söndagsfikan på McDonald's. Vi gör detta varje söndag (dock lite tidigare än igår) eftersom Rozie ska ha GP's TV-bilaga och istället för att ge 20 kr för hela tidningen på ICA, köper vi kaffe (jag för 18 och hon för 16) på McDonald's. Sen läser vi GP. Nästan alla delar återlämnas efter kaffe-/rökstunden. Igår fick vi dock ingen tidning. Jag hörde Rozie flämta: "Va? Menar ni att folk bär med sig dem hem?"

Iallafall... vi ska gå till bilen när vi upptäcker den stora skräcken. Polisen! Ja, de spanade inte på oss, utan ställde sig utom synhåll för ett gäng som höll på att lassa en motorcykel på ett släp. Men som Rozie sa: "De kan ju luras!" Alltså åker vi inte. Vi spanar istället på polisen som spanar på brottslingar. Till slut hotar jag med att lämna henne och gå hem. Då först kunde hon tänka sig att smyga iväg med den obesiktade bilen. Dock med hjärtat i halsgropen.

Dottern och jag ägnade 4 timmar i stan idag. Hon hade bestämt vad hon ville ha, ändå tog det sån tid! Det är ett evigt spring mellan olika affärer och ett fasligt tjafsande mellan oss.
"Mamma, FATTA... vi har inte samma smak!"

Min ögonfröjd för dagen var den svettiga, sexiga man som kom förbi här förut.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar speciellt den sista meningen. Skönt att du är på bra humör igen

ehja sa...

Konsten är att försöka glädjas åt det man har och inte älta det gamla. Man får glömma dem som är elaka mot en. Sudda ut dem ur livet bara.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rozie sa...

Oj! Kommentaren fastnar i min hals... Endast frågan -"Var det sexig han var?" poppar upp. Jag tyckte mer han var läbbig! *S*

ehja sa...

W: Ja, visst är det härligt med ett enkelt och okomplicerat liv!?
RJo... han var både sexig och såpass okej att han faktiskt kunde träna. Det gjorde mig glad!

Rozie sa...

Den kärleken, den kärleken... *S*

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.