söndag 3 januari 2010

Nu är äntligen julen över. Det nya året har börjat och jag börjar längta efter ljus och förändring.
Det har varit en jobbig tid och det blev ju inte bättre med katternas död/försvinnande.
Jag har väldigt god lust att slänga ut granen och kasta upp julsakerna på vinden. Jocke sa dock nej. Då började jag mäta sovrummet för att få fram måtten till väggen som jag planerar att Jocke ska bygga där. När jag förstod att hans otroligt stora säng inte skulle få plats på vår sida av rummet, insåg jag att vi inte kommer att kunna flytta ihop i denna lägenheten. Ja, iallafall inte om han ska ha med sig några saker.
Jag satte mig istället och tittade på förlovningsringar. Ja, inte för att vi bestämt något. Mest bara för att ha koll... I flera timmer har jag nu suttit och kollat ringar. Jag är realist och inser att vissa saker inte kommer att ske. Men det är trevligt att fantisera en stund. Jocke låter mig hållas och verkade iallafall lite intresserad när jag visade vilka ringar jag hittat.
"30 000 kr!?! Jaha, vigselringen är medräknad? Ja ja, jag antar att det bara är för mig att börja jobba över då!"

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Rozie är nog inte så glad på dig misstänker jag, jag känner dig Ehja

ehja sa...

Nu fattar jag inte vart du vill komma. Vaddå "inte så glad"?

Rozie sa...

Undrar jag också?!? Vaddå "inte så glad"? Och vaddå "jag känner dig Ehja"?

Jag kan gott tänka mig att det kan bli lite trångt ifall Jocke ska ha med någon/några av sina saker till Änggården... Tur att det finns större - om än lite dyrare - bostäder här också ;)

Rozie sa...

Jag har tagit bort allt utom ljusstakar, stjärnor och slingor. Har sååå svårt att slita mig från alla småljus!

ehja sa...

Det är inget som vi behöver ta ställning till än. Ja, ett ev byte av bostad alltså. Men ibland blir jag bara sugen på själva förändringen.