tisdag 25 maj 2010

Beccas lag behöver pengar till cuper och annat. En av föräldrarna arbetar på Memira, ett företag som utför ögonlaser och linsbytesoperationer. Om vi lyckades samla ihop 10 personer som gick på ett informationsmöte, så skulle laget få 5000 kr. Det blev fler än 10, så nu är lagkassan tryggad.

Jag tyckte att det skulle bli intressant att lyssna. Någon gång kanske man skulle kunna skrapa ihop pengar, så att man kan slippa allt jobbigt med linser och glasögon.
Min mamma ser mycket dåligt och vad jag kunde utläsa av informationsbladet så skulle hon inte kunna genomgå sådana behandlingar. Hon har -14 och det stod att de behandlade patienter med max -10 i synfel. Men hon följde med för att säkert veta att vi uppfyllde kravet på närvarande.

Jag fick reda på att jag inte är en kandidat för ingrepp, eftersom jag bara ser på ett öga. Skulle något inträffa så mister jag ju synen helt. Mamma däremot skulle kunna bli en utmärkt patient.
Kul för henne! Men lite grinig blev jag. Inte för att jag skulle ha råd att göra det. Men det hade varit kul att åtminstone kunna ha det som alternativ.

Nu får jag satsa på att blåsa upp tuttarna istället.


Ps! Är det någon som är intresserad av en gratis förundersökning, värde 300, så har jag en värdecheck.

Inga kommentarer: