måndag 21 juni 2010

Efter att ha jobbat helgen har jag en konstig vecka framför mig. Jag är ledig måndag, onsdag och fredag. Jocke fyller år på torsdag. Sen ägnar vi nog hela midsommarhelgen i Obygden. Planen är att han ska laga topplocket på sin bil. Jag ska sitta bredvid och muntra upp honom med jämna mellanrum.

Igår ringde dotterns tränare och undrade om Becca var på väg. Jag stod på jobbet och fattade ingenting. Dottern var på bowlingkalas i Kungälv och vi hade inte alls någon fotboll inplanerad. De hade nämligen träningsavslutning i torsdags. "Jo, men det är match i Kareby om en timme!", sa tränaren med lätt irriterad röst. Jag bad att få återkomma. Ringde exmannen som var på väg för att hämta hem dottern. Han fick svänga om mitt hem och hämta skor, benskydd och handskar. Min mamma stördes mitt i en middag hos grannen. Hon fick springa hem till mig och låsa upp. Fadern fick sen hämta dottern på kalaset, som turligt nog var slut, och med ilfart köra henne till matchen, som slutade 1-1.

Ibland är det körigt att ha koll på allt. Just runt skolavslutning är det hur mycket som helst. I år känns det dock som det aldrig tar slut. Fast Becca har haft roligt på allt hon har varit på nu. På onsdag ska de gå på VM-kval på Ullevi. Gissar på att hon kommer att tycka att det är häftigt som bara den.

Inga kommentarer: