måndag 30 augusti 2010

Jag har röjt hela hemmet. Nu är det Jockes tur att röja sitt. Han var jäkligt tuff i våras när jag stod och våndades över om jag skulle slänga ungarnas gamla potta och andra minnessaker.
"Men du... vem vill ha en gammal potta? Släng!"
När vi stod i hans klädkammare och tittade ut över 20 jackor, då lät det annat.
"Nja... den jackan var favorit!"
"När använde du den sist?"
"Det minns jag inte. Men kolla... man kan ha liftkortet i den lilla fickan!"
"Ok... men när åkte du skidor sist och när har du tänkt att åka igen?"
"Jaja... men kan jag inte få fundera ett tag?"

Efter två dagars sorterande och funderande gick allt mycket lättare.
"Jocke, vad ska jag göra med...."
"Äh... jag ser inte vad det är, men släng skiten!"

Om en månad hoppas jag att vi reducerat våra gemensamma tillgångar till ett minimum. Då ska våra två hem bli ett.

Inga kommentarer: