tisdag 9 november 2010

Ja, som jag sagt innan: Hösten är skit! Inte nog med att man har allt vanligt tjafs, man måste dessutom stå ut med mörkret och kylan. Det blir inte så mycket att skriva om. Ja, om man inte ska berätta om tjafs hemma, på jobbet, med grannar och med telefonbolag. Det känns som om jag lägger min näsa i blöt lite överallt och tjafsar mot allt jag kan. Ibland med rätta, ibland kanske bara för att ha nåt roligare att göra. Man kan vinna lite på att tjafsa ibland. Fast att försöka få rätt mot telebolag, som smyger in smygtjänster som man får betala för om man inte säger upp det i tid, är ingen idé. Det är lika bra att lägga sig platt och förbanna den som hittat på allt. Ja, för att han inte hittat på det ärliga och hederliga telefonbolaget. Jag kan ju tillägga att jag sedan ett par år tillbaks bojkottar Telia. Det är faktiskt deras förlust! För de hade kunnat tjäna mycket pengar på mig, utan att bete sig så vidrigt som de gör med sina fina löften och sin lilla, lilla avtalstext som säger något helt annat.

Nu till det jag egentligen skulle skriva om. Ibland känns tillfälligheterna så kusliga på nåt vis.
På Facebook har jag två vänner. (nja, nån mer har jag faktiskt!) Två personer från två olika perioder i mitt liv. Den ena är tjej och den andra kille. Men båda bor i Oslo, båda är tvillingar och de fyller år på samma dag, den 4 november. Kanske inte jätteroligt, men ändå lite lustigt!

Min son praktiserar hos en byggfirma. Det ingår i hans utbildning till snickare. På firman finns ytterligare en praktikant. Till skillnad från min son, så pratar denna killen väldigt mycket. Mest pratar han om sin flickvän och hennes far. Han är väldigt imponerad av sin blivande svärfar.
Han berättar allt som "svärfar" gör och vad de gör tillsammans. Nu, efter ett antal veckor, har min son hört långa haranger, till leda, om denna perfekta svärfar och hans underbara dotter. Av nyfikenhet kollade han upp sin praktikantkompanjon på Facebook.
Med ett leende kom han ut till mig och berättade historien.
"Vet du vem den underbare svärfadern är? Det är pappas kusin. Killen är tillsammans med min syssling."

Inga kommentarer: