onsdag 24 november 2010

Yngste sonen går andra året på Transport. Idag blev han klar med sitt B-körkort. Till skillnad från körskolan, så har dessa elever inte någon uppkörning, utan läraren avgör när eleven anses klar. Vi har ju en uppfattning om hur övningskörningen går, men det är ju inte vi som är proffsen och därför har vi under hösten frågat hur det går med körningen. Buden har varit olika.
"Det säger att jag kör bra!"
"Idag var jag nära att köra på en buss!"
"Läraren sa att jag nog inte har så långt kvar!"
"När jag körde i stan idag höll jag på att köra över en fotgängare!"
Helt oväntat hade läraren dock kommit idag och sagt att han var färdig med den kursen. Lastbil nästa! Tyvärr dröjer det två månader till 18-årsdagen. Men jag och Jocke ska ju resa två dagar efter och jag räknar kallt med skjuts till flyget! :)
Grattis Tobbe!