onsdag 19 september 2007

Jag har hållt mitt löfte och aldrig tagit på mig såna, förutom den gången på fyllan då.
Idag står det i DN att svenskarna har fått Foppa-toffelbaksmälla. De orkar inte köpa skor längre. Sorry, jag vill inte verka skadeglad på nåt vis, men...
Vad var det jag sa? Jag visste att de där fula sakerna inte kunde dra med sig annat än elände. Fattar ni vilken katastrof det kommer att innebära i vinter?
Vårdköerna på kirurgen kommer att vara gôrlånga. De stackars pensionärerna kommer inte att få sina höftledsfrakturer åtgärdade, pga av alla förfrusna Foppa-toffeltår.
Skulle det ändå vara som så att den stackars gumman hamnar på operationsbordet, så riskerar hon ändå döden. Det är ju ett redan känt faktum att foppa-toffeln framkallar statisk elektricitet, som i sin tur orsakar kortslutning i apparaturen. Hur stor är inte risken när nästan all sjukvårdspersonal går med dessa tofflor? Jo, jag såg det själv i somras när dottern bröt armen.
Nä... låt oss gå samman och med gemensam kraft försöka få bort detta jävulens skodon från våra nära och käras fötter.
Hittade idag en blogg som är skapt av likasinnade. Där kan man även köpa snygga och inspirerande tröjor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ronja gillade tröjorna och vill också ha ifall du ska beställa ;)