onsdag 26 september 2007

Jag ska lägga upp mina byxor. För enkelhets skull tar jag på dem ut och in.
Lille sonen kommer förbi och säger lite försiktigt:
"Du har tagit på dem åt fel håll."
Store sonen kommer samtidigt ut ur sitt rum och kommenterar i förbifarten:
Döö... du har tagit på dem fel.
Jag står och pillar med mina byxben och mumlar:
"Ja, jag vet att de är ut och in."
Sönerna tittar på varandra och kläcker följande:
"Fan, va IQ-befriat."
"Aah... fattar du, eller?"
Som mor kan jag bara tycka att det är trevligt när de är överens.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, vad de är härliga! *ASG!*

Förresten... Har du redan tvättat, torkat och lagt upp dina jeans? Jag har bara tittat på mina... Du är snabb när du vill! *S*

Anonym sa...

Nja.. jag har ju haft din symaskin ett tag. Jag hade ju två par andra byxor att lägga upp oxå. Så idag, när högen utökades ytterligare, fick det bli lite sömnad.

Anonym sa...

he he gulligt!

Anonym sa...

Synd att du bad om "experthjälp" först när du sytt 2 par *ASG!*

ehja sa...

Hmmm!