onsdag 12 september 2007

Tandläkaren hade inte lagat hålet på fel sätt. Det fanns inget hål. Allt såg fint ut. Värken beror troligen på att nerven i käken blev skadad när han drog visdomstanden. På det finns ingen bot. Jag får leva med smärtan och 3 Ipren om dagen i resten av mitt liv. Roligare besked finns det ju att få.
Men tandhygenisten påbörjade det oändliga arbetet att ta bort tandsten. Jag har inte varit en flitig tandläkarbesökare och ser ut därefter i munnen. Jag ska tillbaka i morgon och ta bort resten, plus att jag ska få en lektion i tandvett.
Anar redan vad hon ska säga:"Ingen rökning, inget godis, mat på regelbundna tider. Att använda tandråd, tandpetare och tugga flourtabletter."
Flourtabletter har jag, så det är en baggis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde den värsta busen... Kaffet tror jag är en ruggig skurk i sammanhanget. Nåväl, lycka till imorgon med tandsten och nervjäkel! *ser fram emot att imorgon eftermiddag få se ett strålande leende och önskar magen lycka till*

Anonym sa...

Som sagt: Flourtabletter är en baggis!