söndag 16 september 2007

"Varsegod! Dörren är där! Du kan gå!"
Jag gick.
Arg och ledsen!
Han var kvar.
Han var lika arg.
Kanske lite ledsen också.
Jag åkte hem.

Idag sågs vi.
Inte för att vi ville,
bara för att vi var tvugna.
Läget var spänt och lite förvirrat.

Tanken slår mig under dagen.
Tänk om något hade hänt under de timmar vi var åtskilda.
Då skulle någon av oss varit tvungen att leva med det.
Då skulle man gå där med allt det som inte blev sagt och
fundera på allt som sades istället.

Ens sista minne skulle vara den arga, kalla känslan.
Man skulle aldrig riktigt få bort den.
Tänk vad man då skulle längta efter den varma kramen och närheten.
Det som man aldrig kan få då.

Tänk om vi kunde lova varandra att aldrig skiljas som ovänner igen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig från i fredags...
Fast vi har inte träffats efter det, än.

Anonym sa...

Varför känner jag igen mönstret? Du har serösa probs.

En kurs i kvinnligt uppförande i lång-bort-istan kanske kunde hjälpa

Anonym sa...

Förutspått svar på ovanstående:

Nej! Så var det inte alls, sedan en lång harang av bla bla o bjäbb bjäbb, i all oändlighet.

Ehja har ALLTID rätt! ;)

Anonym sa...

W:Jag tror inte att jag behöver en kurs i kvinnligt uppförande. Jag är en svensk kvinna, i Sverige idag, och jag lever som andra svenska kvinnor gör. Här och idag.

Jag har rätten att hävda att jag har rätt. Som de flesta vet så använder jag den rätten tills jag blivit motbevisad.
Det är det du inte gillar. En kvinna ska tiga och lida. Då är hon en bra kvinna.

Lex:
Eftersom du är min vän, förstår jag att det inte är ditt fel. Men ibland måsta man svälja stoltheten.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

*imponerad* Så talar en sann man. Din fru måtte vara en lycklig kvinna.
Man får ju hoppas att P-O läser noga när han tittar in här nästa gång.
Rep ska det vara! Rep!

Fast jag måste säga att jag nog kan tänka mig roligare användningsområden för just repen.