tisdag 23 oktober 2007

Min hemsida ligger nere pga av att jag aldrig betalar i tid.
Anledningen till att jag inte gör det är att Spray envisas att försöka dra pengar runt den 15:e varje månad. Då finns det inga pengar hos mig. Jag försöker att inte tömma kontot helt, men ibland glöms det bort.
Jag har ringt och frågat om de inte kan dra runt den 1:a i månaden, då alla andra räkningar dras. Det går inte. Han jag pratade med då sa att det inte gjorde något om det inte fanns pengar just vid första dragningen, för de går alltid in och gör nya försök och de ser att det alltid kommer in pengar från mig. "Så oroa dig inte!"
Grejen är bara att efter man fått sitt första påminnelsemail, där det står att man har 10 dagar på sig att betala, så kan hemsidan låsas efter en timme.
I söndags var jag inne och uppdaterade min betalningsmetod, som man alltid måste göra om det finns en misslyckad dragning. Igår låg sidan nere. Jag försökte logga in på webbhotellet för att göra om det, då kommer jag inte ens in i kontrollpanelen.
Jag har ringt nu. De har låst upp kontrollpanelen, jag har uppdaterat betalningsmetod och det finns pengar på kontot. Det ska bli kul att se om hemsidan kommer upp igen.
Förresten så ska jag byta webbhotell. Några tips?

4 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jag betalar en massa hemska pengar för mitt webbhotell. Det är samma som du hjälpte mig att beställa ör en massa år sedan. Det har bara rullat på år efter år. Men nu ska jag inte ha det längre och hittade äntligen knappen som tar bort automatisk förnyelse.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Inga tips, men kul att komma in igen!