söndag 2 december 2007

Typiskt! När man har som mest att göra, har man minst ork.
Hela förra veckan var jag orkeslös.
Allt jag kunde göra var att se fram mot helgen och ledigheten.
Sure! Fredag visade sig bli ganska barnfri. Ja, två av barnen var borta.
Den tredje föredrog att vara ensam hemma med flickvännen.
Jag och P-O åkte därför till "Freeport" vid 16-tiden. Jag var på jakt efter en jacka.
Trots att det var folktomt, som vanligt, tog det sin lilla tid att vandra runt.
Efter att ha kört hem honom, var jag hemma vid 22.30. Tittade på utröstningen i "Idol" och stupade sen i säng.
Jag sov som en död i 12 timmar. Sen var det fullt ös hela dan. Ut och handla. Julljus och gardiner. Glögg och pepparkakor. Sedan snabbt hem för att börja med adventstöket. 21.30 åkte vi upp i mörkaste skogen och plockade granris. Hem och sätta upp det, för att sedan återgå till stöket. Vid 4 stupade jag i säng igen.
Idag vaknade jag vid 11 och fortsatte stöka. Sonen, som suttit och knåpat med hemsidan hela helgen, börjar bli klar och jag övertalade honom att föra över sin gästbok till den nya sidan.
"Jaha.... hur gör man då?"
"Jag ska visa!"
Med resultat att jag blev sittandes i timmar med den förbannade gästboken. Ja, det hade inte tagit riktigt så lång tid om jag hade vetat vad jag gjorde.
Klockan 16 hoppade jag in i duschen, för att kunna möta grannarna i dörren, när de skulle dyka upp 16.30. Vi hade bestämt att fira advent med vedeldning, mashmallows, glögg och pepparkakor. Planen var att det skulle bli skitmysigt.
Strax innan 17 dyker Rozie och Ronja upp. Båda var riktigt sura. Inte blev de gladare av att nästa familj hade somnat på soffan.
"Ont om tid!"
Luften gick typ ur en. Alla kom tillslut, med mysfaktorn var lite borta tyvärr. Ja, så mycket mysfaktor man kan få sittandes vid en eld när regnet öser ner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Egentligen var det en höjdare, trots allt *S*
Jag kan under inga omständigheter minnas vad jag gjort på 1:a advent något annat år, men denna lär jag minnas så länge jag lever :D