måndag 26 november 2007

Bara för att jag skrev att jag inte skulle göra om hemma, så var jag tvungen att göra det. Inte så mycket denna gång, men tillräckligt jobbigt. Sonen har en loftsäng som han haft i två år nu. Storebror har sagt att en sån säng ställer man bara in i barnrum och därför var den inte alls till belåtenhet längre. Lillasyster ville däremot gärna ha sängen. Hennes säng åkte ut i förrådet. Loftsängen monterades ner och sen ihop igen. Därimellan var vi på IKEA och köpte nytt datorbord, till den numer sänglöse sonen.
När jag nu bott i samma lägenhet i 15 år, kan jag inte längre minnas alla olika möbleringar och lösningar som varit här under åren. Det enda som finns kvar från den ursprungliga möbleringen är två sängbord och en sekretär. 5 olika soffgrupper har stått här. Det betyder att jag bytt soffa var tredje år. Ha,ha! Det kan man inte tro när man tittar på det ras till soffa som jag har ståendes här nu.
Nu återstår bara att städa och sortera. Det är kul på hjul, som vi sa när vi återlämnade kundvagnen. Som tjuvar om natten. Den enda som såg oss var katten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kundvagnen var en historia i sig :) Den borde berättas i sin helhet! *S*
Men kanske att det får räcka att katten känner till den?