tisdag 8 januari 2008

Idag har jag startat min "Spara pengar/bilen/miljön"- period. Dvs jag åker buss till och från jobbet och låter bilen stå hemma i garaget. Det främsta skälet är ju bensinpriset.
Det andra skälet är att jag är livrädd att stå utan bil i sommar. Det är bara att erkänna för mig själv att jag gick på en blåsning och köpte en rishög. Bilen är fixad, skattad och besiktigad. Men fler fel kvarstår. Det läcker in någonstans och jag tror att det är från hjulhuset. Jag ska alltså "spara" bilen och bara använda den till det allra viktigaste. Till våren, när det är varmt, skall jag lägga mig under och leta rosthål.
Funkar lokaltrafiken som den gjorde idag, så är det en baggis att åka buss. Det tog 55 minuter att ta sig till jobbet - med bil tar det vanligtvis 30 minuter. Men jag vet, av tidigare erfarenhet, att det inte alltid funkar så smidigt. Men laddar man med en mugg kaffe och en bra bok, så kanske det känns okej ändå.
Om jag kommer spara in några pengar? Tja, det får väl visa sig.

Inga kommentarer: