lördag 1 mars 2008

Tiden går fort och jag ser att det var mycket längesedan jag skrev något.
Orsakerna till det är väl ganska många, men mest kan man väl skylla på livet i stort. Det händer för mycket just nu. Har jag en stund över, kan man ge sig katten på att något av barnen lagt beslag på min dator. Fast det är väl ett minskat problem nu när båda sönerna köpt nya datorer. Men nu när de väl är borta, upptäcker dottern både "Sims" och msn.
I övrigt har jag en nybliven 17-åring och en mycket sjuk 15-åring.
Jag hade kunnat gnälla lite över sjukvården, men låter bli det. Kan bara konstatera att jag vore mycket glad om man hittar anledningen till min sons dubbelt förstorade hals och att han, efter mer än en vecka, får en korrekt behandling. Just nu består hans föda av smärtstillande medicin och fruktsoppor.

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Hur tycker du att jag ska "skaffa" antibiotika? Skita fram det?
Vi har varit på akuten. Första gången (i måndags) blev vi hemskickade med Ipren och ett "blir det inte bättre så återkommer ni på fredag." Det blev inte bättre så vi tillbringade 10 timmar på hårda soffor i väntan på ett ultraljud, en kontraströntgen och.... ingen diagnos. Återigen hemskickade. Denna gång med antibiotika och ett "Öra-näsa-hals ringer på måndag."
En dubbelt förstorad hals är precis vad det låter. Tyvärr innebär det också stora smärtor. Inget man önskar någon... allra minst sina barn.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Den dagen du inte förstår mig kan du skicka ett meddelande om det. Annars så tycker inte jag att stavningen är så himla viktigt just nu. Man får lov att vara lite "never mind" här förstår du.
Snart känner jag nämligen att jag skiter i att skriva om du och Rozie ska kommentera meningsbyggnader och felstavningar hela tiden. Så det så!
Ja, när jag ser länken du skickat så funderar jag lite på om du faktiskt tycker att jag ska skita ut lite egen antibiotika! :D

Sonen tackar för hälsningen!