tisdag 1 april 2008

Jag är uppe i 46 timmar nu. Trots plåster är det inte helt problemfritt. Men jag har laddat med plåster och talat om för alla jag mött under dagen att jag försöker sluta röka. Rozie hade planer på att sluta snusa i samma veva. Hon hade ingen bra start på dagen och en timme efter hon stigit upp gav jag upp hoppet om att få med henne som "medlidande". Dock var det väldigt oligt att stöta på henne på eftermiddagen och då få höra att det enda hon haft under läppen var "Onico". Dvs nikotinfritt snus. Bra jobbat av oss båda idag alltså.

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Fy, jag mår pissdåligt!

ehja sa...

Jag har som sagt bestämt mig för att göra ett riktigt försök. Därför vill jag göra det i den takten som känns okej för mig. Jag har bestämt mig för att ta en del i taget. Först bryta vanan, sen bli kvitt nikotinberoendet.
Jag vet hur det känns, Rozie. Jag mådde inte alls bra igår. Men kan trösta dig med att jag faktiskt mår hyfsat i dag. Så håll ut ett dygn till bara!!

ehja sa...

Förresten... W, jag fattar att du 'är glad att få ha din dotter hos dig ett tag framöver. Hoppas att ni får en underbar tid tillsammans. Hälsa!

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.