fredag 11 april 2008

Nu kan jag snart inte hålla räkningen längre. Men jag är iallafall uppe i 12 dagar utan ett enda bloss. Jag inbillar mig att jag mår bra av det. Men i verkligheten stämmer det inte alls. Jag har en uppsvälld mage, halsbränna och får ofta yrselkänslor. Att magen var svullen och gasig trodde jag berodde på överkonsumtion av mat. Men då jag faktiskt inte haft någon större matlust de senaste dagarna har jag konstaterat att så inte är fallet.
Igår kollapsade magen totalt. Jag sprang på toa i 4 timmar och hade feber. Klockan ett inatt försvann febern plötsligt och magen blev normal igen. Jag som inte haft nån typ av magsjuka på över 15 år, undrar stillsamt om det verkligen är bra att sluta röka.

Efter att ha skrivit detta inlägg gick jag in på fass och läste om nikotinplåstrens biverkningar och de är: " yrsel, huvudvärk, led- eller muskelvärk, influensaliknande symtom, buksmärtor, illamående, magbesvär såsom halsbränna och sura uppstötningar, sömnstörningar, livliga drömmar, oro, irritation, nedstämdhet och ökad svettning."
Inget mer att undra över då alltså. Det blir till att röka igen. :)

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Du är duktig och jag inbillar mig att du rent av skulle kunna klara det utan plåster?!? Håller tummarna och hejar på! ;)

Anonym sa...

Men börja du röka igen så förlorar

du 100 kronor...

P.S. Storebror läser dig...

;-)

ehja sa...

W: Tack, men det "rådet" kom 22 år för sent.

Rozie: Jag testar helt utan nu. Vi får se hur det går.

"Anonym": Jag trodde att ditt inlägg försvann och kopierade därför in det här.

Jag har mycket att förlora. Inte bara 100 till dig, vilket iof skulle kännas nog så surt!
Jag har ju dessutom min stolthet.
Det känns lite som den gången när jg åkte till England och "alla" trodde att jag skulle komma hem efter 2 veckor. Jag gav mig fan på att klara det då och jag gör detsamma nu.
Förresten... himla kul att "storebror" hittade hit! :)

Anonym sa...

Ge inte upp nu. Det är ju nu det är som jobbigast och den här övningen vill du ju inte göra om. Låt detta vara sista gången du mår så här dåligt. Nästa söndag är säkert mycket bättre och dit är det bara en sketen vecka ju:-)