söndag 25 maj 2008

Det har varit virriga, förvirrade och jobbiga veckor. Jag kunde inte hålla mitt rökstopp, utan tog en och sedan en till. Barnen blev skitglada, eftersom jag nu måste föra över 200 kr till deras konto.
"100 kr var det va?", frågade jag den lilla sonen.
"Nä, 200 var det!"
"Skojar du? Det kan jag aldrig ha sagt!"
Han rusar in till sin bror.
"Visst var det 200 kr hon skulle betala om hon började röka igen?
Min store son lyfter blicken från skärmen och säger frågande:
"Va? Men... var det inte 1000?"
"Jag börjar asgarva och tar en cigg i ren frustration.
"In your dreams baby!"
Eftersom jag slagit vad med H på jobbet fick jag slänga upp pengar även till honom.
500 kr fattigare och lite skamsen anmälde jag mig dock till Midnattsloppet i augusti. Så snart jag börjar träna, måste jag sluta röka igen. Vi får se framöver hur det kommer att gå.
Man kan heja på mig. På "Grannskapet" kan man söka upp mig via mitt namn och trycka på "Heja".
*tigger och ber* Gå in och stötta mig.

4 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

HEJA HEJA!
Vet du vem din granne Patrik som oxå anmält sig är?

ehja sa...

Japp... å med det jag vet om honom, så är jag säker på att han anmält sig i en helt annan startgrupp.

Anonym sa...

Du har härdat ut (vi runt omkring också) väldigt bra, det måste erkännas! En miss i kalkylen var väl att världen ställdes på ända ungefär i samma stund som du slutade röka. Kanske bättre att göra ett nytt försök när allt är lugnt och stabilt kring dig.