måndag 26 maj 2008

Häromdagen köpte jag ljus som såg ut som små stenar. De var inte dyra, men jag tyckte de var riktigt söta. Eftersom jag köpt nya utemöbler på framsidan huset, ställde jag ut ljusfatet där. Jag var helnöjd!
En halvtimme senare knackade min mamma på dörren. Vi stod och pratade ett par minuter, tills jag upptäcker att ljusfatet ser skrämmande tomt ut.
Under den lilla stunden som fatet stod ute, hade någon gått in på min uteplats och tagit 7 av 10 ljus. Jag blev helt galen och letade "sten" hela kvällen.
Min dotter fick en ny cykel i julklapp. Vi var flera som lade ihop till den. Hon har problem med att låsa den. Ja, inte för att det är något fel på låset, bara på hennes minne. Idag kom hon från skolan utan cykel. Jag ifrågasatte var cykeln var. Då erkänner hon att den blivit stulen från vår uteplats någon gång mellan lördag ch söndag. Hon hade inte vågat tala om det för mig.
Visst ska ungen låsa sin cykel. Inget tal om saken. Men jag blir så ledsen för att vissa människor missunnar andra att ha fint eller att äga fina saker.
Då jag inte sitter på en hög med pengar, blir detta en läxa som svider, eftersom hon får gå till och från skolan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ljusen hade jag hört talas och det är illa men cykeln är för j**ligt!
Ibland blir man sååå trött på all skit som händer.
Det var inte jag iaf....

ehja sa...

Eftersom jag följde dig till bilen så visste jag redan det. Men det var bra att du påminde mig så jag kan stryka dig på listan över misstänkta! :)

Anonym sa...

Ja, inte var det jag heller. Blir själv av med saker från min entrésida. Det tråkiga är att man liksom tappar lusten att ens försöka ha det lite mysigt även på utsidan. Menar... Askfat, blomurna och ett flertal fasadflaggor och dessutom blev även min dotter av med en cykel. :'( Funderar på om jag, när jag behöver nya grejer, helt enkelt också bara ska ta för mig? Se upp alla ni med mitt drömparasoll för 1.995 kr, SNART KOMMER JAG! :)