onsdag 14 maj 2008

Idag har jag varit på miljöutbildning och lärt mig "allt" om växthusgaser och annat matnyttigt. Sonen kom just in i rummet. Han skulle säga något, men det kom bort i den spontana reaktionen:
"Åh, fy fan vad det luktar!"
"Mmm" mumlade jag. "Det är metangaser."
"Nä, du bara snackar! Det är du... men du gör ju inte sånt, säger du!"
"Herregud, vad du gapar! Jag har bara släppt ut lite metangas. Det är en av sex växthusgaser. Fullständigt naturligt! Förresten vad skulle du säga?"
Han öppnar fönstret och snabbar sig ut ur rummet, samtidigt som han muttrar:
"Det försvann! Min hjärna är förgiftad! Gör aldrig om det där!"
Ha... *kom på nåt*... det funkar ju skitbra!
Vad gör man inte för en stund ensam framför datorn?

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Du är rolig du! *asg*
Hoppas du återhämtat dig från helgens bravader? :-)
Bäst att inte skriva mer....
Vi ses nästa vecka hoppas jag!

Anonym sa...

*ASG!* Det där trodde jag inte om dig?!?