onsdag 7 maj 2008

Idag var det Vårrus-dags.
Jag tog mig runt på 29.11.
Den från jobbet som sprang fortast, sprang på 24 nånting.
Att springa fortare än det blir min utmaning för nästa år.
Den som vann loppet rusade runt på 14 minuter. Helt otroligt!
P-O vaktade dottern och filmade mig när jag närmade mig målet.
Det är lite roligt att se alla som sprang förbi mig.
Jag var för trött för att orka bry mig.
Solen sken och det var varmt!
När jag kom i mål började jag nysa.
Resten av kvällen har jag nyst och snytit mig om vartannat.
Troligen har ansträngningen utlöst en pollenallergi.
Ja, det är som jag sagt hela tiden:
Det är aldrig bra att röra sig för mycket!
Trots detta så sitter jag nu och läser om Midnattsloppet,
som går i Göteborg den 23/8.
Funderar allvarligt på att anmäla mig dit.
Har jag ingen utmaning som väntar är risken att jag slutar träna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är duktig och jag är troligen arbetslös när midnattsloppet är så då kan jag hjälpa till att heja på!