tisdag 6 maj 2008

Igår hade jag lite ont i korsryggen. Jag gnällde en del och någon förbarmade sig och föreslog "Linnex". Det påminner om sån där salva som luktar starkt och som ger en hettande känsla. Jag fick låna det.
Två streck på ryggen med stiftet och sen vänta. Det stack och sved rejält. Det blev ordentligt varmt och området blev riktigt rött. När den värsta hettan lagt sig och det slutat svida, kändes det riktigt behagligt på ryggen.
När jag sedan sprungit min runda och "arbetat och värmt upp musklerna" så kändes det verkligen att medlet gjort nytta.
Efter duschen var jag lite ledbruten. Jag hade ont i både muskler och leder.
"Äh, va fan! Jag tar lite mirakelmedicin på de onda ställena på benen också!"
Jag tog "lite här och lite där" och lite till på ryggen.
Ett par minuter senare kändes det som om halva jag doppats i ett oljebad.
Det gjorde fruktansvärt ont på benen -som värsta brännskadorna.
Jag ställde mig flera gånger i duschen för att tvätta och spola benen med kallt vatten.
Samtalet jag hade med mig själv var inte lika klämkäckt som det varit en stund tidigare.
"Hur kan du vara så korkad? Du visste ju att det brände. Vaddå lite här och där? Du har ju tagit på hela benen. IDIOT!"
Jag försvarade mig själv, inför mig själv, med ett ynkligt:
"Hur skulle jag kunna veta det utan att testa..."
Jag fick linda benen i våta och kalla handdukar.
Jag satt nog en timme innan den värsta smärtan lagt sig.
Ja, jag antar att jag inte behöver komma med kloka råd till någon.
För ingen annan skulle väl göra nåt lika korkat!?

Inga kommentarer: