måndag 25 augusti 2008

Nej, jag sprang inte Midnattssloppet.
Jag stannade hemma och hade en mysig hemmakväll istället.

Förra veckan var hektisk. Jag bestämde mig på måndagen att jag skulle slå till och köpa en ny soffa. Jag och pojkarna tog bussen till IKEA. Väl där hittade vi både soffa och en säng till store sonen. Jag satt i restaurangen och sa glatt:
"Tänk... idag kommer vi ha en ny soffa i vardagsrummet!"
Ena sonen påpekade då att vi inte hade fått hem något än.
Det visade sig vara en ganska insiktsfull kommentar, då varken säng eller fotpall till soffan fanns i lager. Först på onsdagen fanns allt och den kvällen ägnades åt att flytta ut det gamla och plocka ihop det nya.

Barnen började det nya skolåret i förra veckan. Store sonen kör en repris på föregående år. Lille sonen börjar nian och dottern fick grannen som lärare i åk 3. Det är skönt med sommarlov, men också ganska skönt när hösten kommer och allt återgår i sin vanliga trall.

Katterna växer. Nu är de 1½ månad. De är jättesöta.
Ja, nästan alltid. När jag drog ut den gamla soffan i vardagsrummet och hittade massor av kisspölar och en bajskorv under den, var jag inte riktigt jätteglad. De blev instängda i grovköket under några dygn. Men sedan förbarmade jag mig över dem och låter dem nu vara i köket och hallen.
Så små kattungar hittar de mest underliga ställen att sova på. Ibland får man leta länge innan man hittar dem.

Idag fyller jag år. Nu har jag ett år kvar till jag blir 40. Jag hann inte vakna i morse förrän jag började oroa mig för vad jag ska hitta på på min 40-årsdag. Hade livet varit som det skulle, så hade jag och min älskling varit på hemlig ort och ägnat oss bara åt varandra.
Nu är inte livet som det ska, tyvärr!
Veckans mest bläddrade bok är iallafall:
"Dumpa honom. Han vill faktiskt inte ha dig!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen här också! :D

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Eftersom du är i Thailand just nu antar jag att det inte var en IKEA-soffa du köpte.

Anonym sa...

Fint blev det till slut! Ja, jag menar att det innebar lite bök, men löste sig till sist *S*