lördag 30 augusti 2008

Har de senaste dagarna pratat om min lista jag skrev för några år sedan.
"Så här ska min nästa kille vara"
Tänk om jag kunde komma ihåg vad jag skrev och skippa alla män som inte uppfyller mina krav.
Never mind känslor och sånt blaha.
Håll dig till listan, ehja!
Några punkter minns jag. Några får jag fundera på ett par dagar.
Nästa kille ska...

  • vara händig. Han måste inte kunna allt. Men han ska kunna skruva upp en hylla och laga ett cykeldäck. Typ!
  • kunna laga mat. Det behöver inte vara någon Gordon Ramsey. Bara vanlig simpel husmanskost vid behov.
  • vara längre än mig. Jag snubblar nästan alltid över korta män.
  • ha läst minst en bok i sitt liv. Mitt liv hade varit tomt utan mina böcker. Jag läser alltid. Har han läst minst en bok, kanske han kan ana varför jag inte kan vara utan en bok.
  • kunna föra sig i sociala sammanhang. Ja, kunna hälsa, äta med kniv och gaffel och kunna tacka för maten.
  • förstå att om man vill ha mig får man hela paketet. I dagsläget innebär det 3 barn och fyra katter.
  • veta om och kunna hantera min jobbiga "ryggsäck".

Ja, det var vad jag kunde komma på nu.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju inte alls orimligt. Det är nog vad de allra flesta kvinnor önskar sig. Minst!
Sedan har vi ju Cupido... När hjärtat lägger sig i hjälper inte sunt förnuft längre.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Listan fanns en gång. Anledningen till att den kom på tal var just det orimliga i såna listor. Hjärtat väljer vad hjärtat vill ha.

W:
Jag vet att du och Dada varit ihop i 4 år. Jag var med på den tiden vet du. Jag och fler med mig.

Jag tänkte just på det idag när jag läste hur du haft tre Thaitjejer hos dig i sängen i tre dagar. Allt medan Dada sitter i gröna rummet och är gravid med ditt barn.
Accepterar hon det så är du en "lycklig" man. Det finns inte många kvinnor, asiater eller västerlänningar, som skulle acceptera att mannen knullar med allt och alla, samtidigt som hon påstår sig älska honom.

Min "dröm"-man uppfyller inte hela listan som jag lade på bloggen igår. Han uppfyller inte heller de "krav" som finns, men som jag valde att inte skriva ner.
Han är, precis som jag själv, full med brister. Men frågar du om jag älskar honom iallafall, så är svaret absolut JA!

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Ja, det skall jag göra. Men oavsett om jag tolkat texten fel i detta fallet, så vet jag ju...
Jag kan ju omöjligtvis veta om alla du har haft "hanky-panky" med under din "lyckliga" tid med Dada, men jag vet tillräckligt för att veta att jag inte skulle vilja sitta i hennes mammakläder just nu. Men, huvudsaken är ju att hon är lycklig.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Begravning? Trodde du hade en bruten arm.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.