torsdag 23 oktober 2008

Jag har köpt en klös-ställning till katterna, så att de förhoppningsvis slutar att vässa klorna på köksmöblerna.
Jag har ju en pytteliten lägenhet och katternas nya leksak är stor (och ful), så det fick bli omflyttning på grejerna. Tvättställningen fick flytta in i badrummet (för vem har egentligen tvätt i köket?) och badkaret ligger numer på utsidan (Det blir kallbad framöver).
Tror ni att Thyra och Johanna uppskattade mina ansträngningar?
Igår sprayade jag hela ställningen med kattmynta. Det lockade dit Johanna. En liten stund iallafall.
Thyra däremot är feg och undrar mest om jag har gillrat en fälla. (Hon minns fortfarande kloklippningen för tre veckor sedan.)
Jag har inte velat köra fula knep. Mest för att jag inte vill göra en ful sak ännu fulare. Men idag tröttnade jag på Thyras meserier. Jag tog fram mitt enda vapen, Klorinflaskan. Jag gned in lite klorin på stegen och pelarna.
Jag vet inte om hon blir hög på det, men hon älskar klorin.
Det tog inte ens en minut, sen stod hon och klöste på rätt ställe. (haha!)

6 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hehehe! Himla bra knep att ta till när kattskrället fegar! Allt p g a Ronjas badhusfötter :)
Dessutom... Så HIMLA ful var den ju inte alls!

Anonym sa...

"Liten lägenhet"?!
Om din är liten är min minimal!

ehja sa...

W: Hade det varit ammoniak så hade jag förstått, men mig veterligen finns det inte i klorin.
R: Vänta tills du ser den "live".
L: D får ju tänka på hur många vi är. Vi är 4 personer och två katter som delar på 87 kvm. Du har väl minst 50 själv.

Anonym sa...

50 hade jag aldrig klarat mig på! :-)
65 kvm är det nog iaf.....

Anonym sa...

Ja, nu när jag sett underverket inser jag att den är STOR! Jag, som också är STOR, har svårt att krångla mig in i tvättstugan och hämta hårdmat nu... :(