tisdag 11 november 2008

Dottern spelar ju fotboll. Efter att hon provat på att träna ett tag i samma lag som kompisen, har hon nu börjat spela i rätt årskull. I helgen som gick var det cup.

Idag fick jag två mail.
Ett informerade om att det skulle vara cup för alla pojkar över 10 år om två veckor. Hela klubben måste ställa upp så att det blir bra. Det innebär alltså att föräldrar måste driva caféverksamheten. Vi har fått olika tider och jag måste inställa mig där kl. 14.30 på söndagen.
Jag jobbar ju helger och fick smått panik när jag insåg att jag slutar först 16.00 den dagen. Jag skickade ett mail tillbaka där jag föreslog att jag kunde baka istället.
Sen fick jag en snilleblixt! Rozie är ju som gjord för att sälja bullar.
Nu skall hon vara min ersättare.

Mail nummer två informerade om att flickorna måste sälja minst 5 bingolottokalendrar per man. 5 är väl inte så farligt. Det kan man nog slänga iväg.

Men jag kom plötsligt ihåg varför jag slutade spela fotboll som tonåring. Ja, förutom att jag var en urusel spelare då. Det var en väldigt massa "måsten".
Vi måste hit och vi måste dit.
Jag ställer gärna upp! Men det vore okej om ni hörde efter om jag kan innan ni gör upp alla dessa måsten.

BTW... nån som vill köpa en kalender? Kostar bara 50 kr och är ett måste inför advent.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Höhöhö! Kalendrar och lotter är inte mina favoriter precis, men jo, jag är faktiskt rätt person att ställa bakom någon disk/stånd av något slag. Helst stånd då... *S*

ehja sa...

Själv lever jag i celibat och måste hålla mig långt borta från stånden!

Anonym sa...

Hade jag bott "därnere" skulle jag naturligtvis köpt en kalender av dig! *hmmmm kanske*

ehja sa...

Jag har redan sålt dem. Nu är problemet att jag fortfarande inte fått tag på tränarna som ska lämna ut dem. Känns lite skumt att ha fått pengar för något, som jag fortfarande inte har i min hand att lämna ut.