onsdag 12 november 2008

Idag blev det övertid.
Nu känns det verkligen som om jag bor på jobbet.
Men jag planerar att söka semester två dagar i december.
Då blir jag ledig i en vecka efter jul.
Det blir skönt att ha något att se fram emot.
Men jobbar man, hinner man inte tänka så mycket.
Egentligen borde jag bli arbetsnarkoman.
Fast det är väl ingen risk!

Kollade efter om det var möjligt att ta semester.
Tji fick jag... jag tänkte ju galet.
De nya semesterdagarna kommer ju först efter nyår,
inte efter jul som jag fick för mig ett kort tag.
Fasiken!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, så är det kanske på de flesta arbetsplatser? I alla fall även på min. Tji, som du sa... Du får väl börja det nya året med semester?

ehja sa...

Jo... det är så. Vissa kan dock få nya dagar i april. Men jag tror att det är vissa privata avtal.

Jag visste ju att det var i januari. Men satt och tittade på kalendern och hade julafton som ett magiskt datum. Jag jobbar ju då. Efter det har jag en vecka då jag bara jobbar två dagar. Det hade ju passat kanon att ta dem och därmed bli ledig i en vecka.

Jo.. jag kan ta semester efter nyår, men då måste ta jag ta fler dagar för att få min vecka.

Anonym sa...

Mitt semesterår börjar i april.
Men den som spar han har så minst 13 semesterdagar ryker i december.
Hoppas allt är bra med dig förresten? *länge sedan vi hördes av*

ehja sa...

Jaja... jag vet att alla har massor med semester kvar. Men jag tog ut nästan 2 veckor när jag var på sjukhus med sonen i mars.
Jo tack... jag mår okej. Jobbar mycket just nu, men mår kanske bra just därför. Hinner inte grubbla så mycket då.