onsdag 19 november 2008

Exmannen har fått napp på.... make a wild guess!
Japp, återigen har han hittat någon på Mötesplatsen.
Nja... nu ljög jag.

Men han har fått mail från en kvinna i Ryssland som vill "brevväxla" med en nordisk man. Hon hittade honom på just MP. Exmaken bad mig läsa mailen och sedan hjälpa honom att knopa ihop ett svar på engelska. Jag invände mot att jag skulle hjälpa honom att ragga ryskor.
"Det är väl inte min uppgift som exfru?"
"Bara detta, sen får jag skriva själv!"

Kvinnan bodde långt bort i östra Ryssland. Hon hade ett bra jobb och ville inte bort ifrån Ryssland. Hon hade det bra där. Men hon ville gärna träffa män från Norge. (?)
I hennes andra mail undrade hon om han kunde berätta lite om sig själv och om han kunde svara på om hur han tänker om deras relation. Kan det bli något seriöst?

Jag höll på att smälla av!
Men jag satte mig snällt och påtade ihop ett svar.
"My name is XX. I live in Sweden. I was married for 13 years with the most wonderful woman. We divorced in 2002. We have three children."

"Men va fan... så kan du ju inte skriva!"
"Va? Menar du att jag ska ljuga?"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaa, ljug!
Tänk om han blir tvärkär och kan förmås flytta till Ryssland där kvinnan i fråga så GÄRNA vill bo kvar! Massor som löser sig då ju... ;)

ehja sa...

haha... tänkte inte på det!
Fasiken va gott om man kan skicka honom 850 mil öster om Moskva!

Anonym sa...

mmm... *nickar klokt*