måndag 3 november 2008

Hört på bussen:

En tjej på ca 17 år pratar i telefonen.
"Jaha... så varför kan du inte hämta mig?"
Hon lyssnar tyst en stund.
"Va? Vad säger du? Så det är slut mellan er då?
Men... är du inte ens ledsen?
Nädu, pappa! Är man ledsen låter man inte som du gör nu!"

Tjejen låter pappan försvara sig en stund, sen säger hon:
"Men hon dricker ju inte när ni är ute. Det är ju bara du som dricker. Hon kör ju alltid...
Ja, men det spelar ingen roll om de dansar framför dig.
Du kunde vänt dig om och tittat på henne ibland."

Tyvärr var jag tvungen att gå av med mina "Dumbo-öron".
Jag tyckte dock att det var lite kul att dottern läxade upp sin arme far.
Alltså inte bara jag som får bassning av sönerna för mitt kassa kärleksliv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kärleksliv? (sorry, kunde inte låta bli!)

ehja sa...

Herregud, va du är taskig!!!
Jag hade faktiskt ett taskigt kärleksliv för två veckor sedan. Nu har jag bara ett taskigt liv. *smile*

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

W: Jag skrev att jag hade ett taskigt liv, inte att jag är desperat. :)