torsdag 20 november 2008

Jag brukar träna tillsammans med grannen.
Idag frågade han om jag skulle överge tantmaskinerna och hänga med in i det "riktiga" gymmet.
"Nja... jag tror att jag ska..."
"Det hade varit kul om du gjorde det!"
"Okej då!", sa jag med riktigt liten röst.
Jag har provat att träna armar därinne en gång förut, tillsammans med han och hans fru.
Båda dessa är hurtfriska människor, som tar en del vikter på stången. Själv nöjer jag mig med enbart stång. Det kunde ju varit lite kul, men det är tyvärr bara pinsamt.

Idag skulle vi träna ben. Det gick ganska bra. Grannen började snällt. Men efter en stund började han pusha mig. "Kom igen! Tänk på sommarbenen!"
Ibland känns det lite underligt. Jag tyckte att lite gynstolskänsla infann sig i benpressen. Samtidigt står grannen över mig och hejar på:
"Bra! Kom igen då! Bättre kan du! Glöm inte att andas! Andas in... andas ut!"
Fattas bara lustgasmasken som brukar komma fram i det läget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar hur mycket gaser du andas in i det "riktiga" träningsrummet?!? *S*