onsdag 17 december 2008

Jag har tittat på en kjol ett längre tag.
När jag skulle köpa den fanns den inte i min storlek.
När jag hade sett den, fick jag plötsligt för mig att jag måste ha en kjol. Jag var i stan och kollade om den fanns i min storlek där. Men där fanns den inte alls. Den enda kjol jag hittade som dög kostade 600 kr.Men idag gick jag åter in i affären på torget. Då fanns den igen. Men idag hade jag egentligen inte råd. Visst var den var ganska billig, men när man lånat pengar av exmaken, kanske man ska lägga dem på viktigare saker.
Men... jag slog till iallafall. Jag måste ju ha något inför jul och den var det enda jag fastnat för. När jag kom hem fick jag se ett erbjudande från samma affär:
"Halva priset på en julklapp!"
Hela kvällen har jag grämt mig! Rozie tyckte att jag skulle lämna tillbaks den och sen köpa samma kjol. Men det kan jag inte med. Imorgon får jag låna pengar för att köpa något som är ännu dyrare, så att jag "tjänar" in pengarna som jag "förlorade" idag.
Fasiken... jag tycker att expediten kunde sagt att man som clubmedlem får hem ett erbjudande i dagarna om halva priset på en vara.

10 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja, det är synd att de inte säger sådant, men vad tusan! Du skulle gjort som jag sa naturligtvis. Fast kjolen är fin!
Vad har hänt med ditt ena ben? Ser ut som en protes?!? Värre än dina blanka "låtsasben"! *S*

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Ja, jag vet att det ser knäppt ut. Jag såg det oxå. Men... det är kjolen man ska titta på... inte benen! :)

ehja sa...

Ja, jag vet att det ser knäppt ut. Jag såg det oxå. Men... det är kjolen man ska titta på... inte benen! :)

Anonym sa...

*S* När man har kjol på sig så blir det liksom så att benen syns och då är det svårt att inte låtsas om dem.
Inget illa menat, men något har hänt med bilden! Ditt ena ben är iaf jäkligt snyggt och mycket välformat *tröstar och försöker släta över mitt felsteg*

ehja sa...

Nej, inget har hänt med bilden. Jag har så fula ben! *ledsen*
Men bara för det så skall jag aldrig lägga ut mer bilder. *än mer ledsen*

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Mmm... jag vet! :)

Anonym sa...

Tycker du borde kapat bilden vid knäna bara. Du har INTE fula ben, endast ett blev mindre bra!
Fjortis? Ja, det kan man säga. *S* Betyder det att du numera fyller år baklänges?