måndag 5 januari 2009

Idag var jag ledig. Resten av veckan har jag semester. Jag ska ta mig i kragen och göra det jag inte hinner med annars. Bla ska jag rensa vind, förråd och garage. På lördag har vi hyrt en släpkärra. Då ska gamla soffan, sonens säng och massa annat slängas på tippen.
Jag och killarna var och skaffade ID-kort till dem idag. I över 1 timme fick vi vänta på vår tur på passexpeditionen. Efter det köpte jag en mössa. Min första på 30 år. Tyvärr så kliar det lika mycket som det gjorde när jag var 10. Men det värmer lite iaf.



10 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Med det nationella id-kortet kan man resa till och vistas i följande länder utan att medföra pass:
Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Med tanke på hur mycket vi i vår familj rest de senaste 5 åren, så lär de klara sig fint med bara ett ID-kort.
Det är också betydligt smidigare att bära med sig än ett helt pass.

Anonym sa...

Annars får du göra som mig. Köpa ett sånt där björn borg pannband då blir du också häftigast i stan :P

Anonym sa...

Bra med mössa när man vill vråla längs vägarna som en biltjuv! *S*

ehja sa...

Pannband? Det får mig att tänka på "Fame" och rosa benvärmare. Fast det är klart. Du är ju lika långhårig som Björn Borg var på den tiden det begav sig. Nej, jag vill allt ha min mössa. Även om jag såg ut som en biltjuv när jag körde exmakens bil till toget igår. Själv tycker jag faktiskt att jag är riktigt gullig i mössa! :)

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Nej... inte ens om jag hade haft pengarna.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Har aldrig påstått att jag inte vill resa. Hade jag pengarna och möjligheterna, hade jag varit på resande fot jämnt. Thailand är dock ett land som jag INTE vill resa till.