onsdag 7 januari 2009

Jag kollade lite på mina senaste inlägg. Allt handlar nästan om att jag ska ta det lugnt! Det har jag faktiskt gjort också. Igår gjorde jag inte mer än nödvändigt.
Idag vaknade jag med världens huvudvärk. Om jag inte visste bättre, skulle jag tro att jag drack igår. Det kändes som om hjärnan var lös. Det gör fortfarande ont! Fattar inte vad det kan vara.
Jag och dottern åkte till stan i förmiddags. Vi skulle köpa ny mus till hennes dator och hon skulle handla upp sina julklappspengar. Hon lyckades göra det ganska fort.

Vi stegade in på en "drop-in" och klippte oss. Vi var i stort behov av klippning båda två.

Det är lustigt hos frissan. De frågar om de ska föna håret. Man svarar ja.
"Vill du ha...?" De viftar med någon burk gele eller mousse eller vad det kan vara.
Man svarar ja. Sen står de och blåser håret i en halvtimme eller nåt. När de är nöjda, frågar de om man vill ha lite spray. "Visst!", svarar man och ler. De visar upp resultatet i en spegel. Man svarar: "Jättefint!" Därefter betalar man och snabbar sig ut. Med en enda tanke:
"Jag måste hem och fixa till det!"
Eller.... är det bara jag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

*ASG!* Nä, det är inte bara du! *S*
Men, jag får ändå tillägga att du var VÄLDIGT fin i håret som det var när du kom hem.

Anonym sa...

Känner igen mig. Klippte mig nog på samma ställe och dom fönade typ i en halvtimme och kleggade i nån burk gele men du e jag kortklippt .)

ehja sa...

Klippte dig nog på samma ställe. Klart att du gjorde! Jag sa ju att du skulle klippa dig där! :D