fredag 2 januari 2009

På försök hade jag exmannens katt med medföljande ungar här på prov. Hans hund hade velat ta ett smakprov på en kattunge och för att förhindra vidare försök skickades katterna hit. Mina katter var däremot inte förtjusta. De var så rädda att de låg och gömde sig hela tiden. En gång lade jag en unge framför Thyra och hon sprang fräsande iväg. Kattmamman gjorde ett utfall mot Johanna imorse, som blev så rädd att hon skrek i högan sky. Man skulle kunnat tro att hon blev skadad, men kattmamman var minst 30 cm från henne. Jag var tvungen att be exmannen att ta hem sina katter igen. Helt bra känns det inte. Men jag får intala mig att det inte är mina bekymmer.


Till nåt helt annat.
Jag läste i GP att polisen fått massa samtal på nyårsnatten, där folk talade om att "det smäller på stan!" Jag funderar lite på vad polisen svarade. Kanske:
"Nähä?! Det menar du inte? Det kanske är de nya telefonbomberna. Lägg genast på luren, dra ut jacket och ta skydd!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å!? Det visste jag inte. Ja, att de flyttat tillbaka alltså! Varför visste jag inte det?!? *känner mig utanför*

ehja sa...

Vi har ju inte pratat så mycket idag. Jag hann inte innan du var tvungen att lägga på.

Anonym sa...

Ahhh... Mitt eget fel alltså! *L* Ja, hur som helst var det nog vettigt och kanske Bella river till hunden en gång för alla så att han blir lika hysteriskt rädd som Thyra och Johanna. :D